اخبار مؤسسه

صابره: گزارش جلسه 83 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  نظام تعلیم و تربیت، نظام مادر است و اصل و بستر همه نظام‌هاست/  برای اینکه تربیت قرآنی شامل حال ما شود، باید از واقعیات عبور کرده و به حقایقِ این واقعیت‌ها دست پیدا کنیم/ معرفت برای عبادت، مانند روح  برای جسم است، اگر معرفت نباشد، مناسک ذره‌ای ارزش ندارند / بزرگترین عیب، این است که شیطان همه را بسوی واقعیات سوق می‌دهد و ما به دنبال حقیقت‌شناسی نباشیم

صابره: گزارش جلسه 82 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  برای اینکه انسان به حکمت و نور و بصیرت برسد و راهبردها را کشف کند، راهش حقیقت‌فهمی است/ صورت و ظاهر تمام این عالم، واقعیات است، قرآن دستور داده باید از این واقعیات عبور کنید تا به حقیقتِ برسید و به ملکوت اشیاء دست پیدا ‌کنید / هوای نفس، میل به واقعیات است مانند شهوات، هوای نفس مثل داستان غول چراغ جادو است، تا زمانی که دربند است و در چراغ، در خدمت تو و اسیر توست، اما زمانی که رها شود طغیان می‌کند/ اگر مدرسه اسلامی، حقیقت‌بین نباشد، با افتخار برگزیدگان دو رقمی و تک رقمی کنکور را معرفی می‌کند! آیا حاصل تعلیم و تربیت اسلامی، قبولی در کنکور است؟!/ قرآن می‌فرماید که اگر می‌خواهی بچه‌هایت تربیت شوند، باید آنها را حقیقت‌شناس کنی تا به ملکوت اشیاء برسند و حقیقت اشیاء را بشناسند

صابره: گزارش جلسه 81 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  تعلیم و تربیت قرآنی به دنبال تربیت انسان‌ها برای وصول به حکمت، راهبردها، و راه‌های نجات است /  اگر عرصه های زندگی خود را با قرآن تطبیق ندهید به دل‌هایتان قفل می‌زنند /  برای رسیدن به حکمت دو راه وجود دارد: از طریق وحی و تدبر در آیات و از طریق فهم حقایق /  ریشۀ تمام هستی، حق است / حقیقت از جنس اسرار هستی و قوانین حاکم بر خلقت است  

صابره: گزارش جلسه 80 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  توافق‌نامه‌ای خوب است که در آن اهداف دشمن دنبال نشود و همه نظامات و ارزش‌های ما که حاصل خون شهداست، آسیب نبیند / سوره کافرون اساس‌نامه مذاکرات با کفار را بیان کرده است /  خط قرمز حقتعالی و شرط قرآن در سوره کافرون این است که بعد از توافق‌نامه، هر یک از نظام‌های صنعتی، دفاعی، حقوقی، سیاسی، قضایی، فرهنگی، علمی، تجاری، رسانه‌ای و... ما سالم مانده باشد/ داعش یک توطئۀ عظیم بین‌المللی است که آمریکا و متحدانش بر اساس دکترین جنگ تمدن‌های هانگتینتون درست کرده‌اند  

صابره: گزارش جلسه 79 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  ابزار کسب دانش، ذهن است و ابزار کسب علم(به مفهوم نور و بصیرت)، قلب است/ دستاورد نور و بصیرت، یقین است و راه نورانیت و بصیرت، صدق است /  اولین شاخه تعلیم و تربیت اسلامی یقین است / حقیقت ما را به صداقت می‌رساند و صداقت ما را به یقین می‌رساند / حقیقت و حقیقت‌شناسی اصلی‌ترین کار و تمرین است برای اینکه انسان به نور و بصیرت برسد / دار آخرت یعنی دار حقیقت، اصل زندگی در دار حقیقت است / اولین و مهمترین حرکت برای رسیدن به علم (نور و بصیرت) مهارت در حقیقت شناسی و پرداختن به حقیقت است / علوم غربی که از جنس نور و بصیرت نیستند، باید در 9 مرحله ویروس ‌کشی شوند تا به علوم اسلامی تبدیل شوند

صابره: گزارش جلسه 78 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  کلیدواژه قرآنی علم به مفهوم نور و بصیرت، باید با تلاوت ولیّ، در قلب ما کاشته شود /  خروجی علم به معنای نور و بصیرت، حکمت به معنی راهبردهاست /  کسی که به حکمت برسد، هم زندگی‌اش به راه پسندیده می‌رود و هم قولش احسن می‌شود/ افتخار مدارس اسلامی قبولی  در کنکور و المپیادی شدن دانش آموزان است، اما هیچکدام نمی‌توانند بگویند تولید نور و بصیرت کردیم!  / راه‌های رسیدن به نور و بصیرت و حکمت: راه اول از طریق آیات قرآن و روایات، راه دوم از طریق تجربی و آزمایشگاهی/  فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی این است که ناسوت را به ملکوتش ارتباط دهد/ برای یادگرفتن آیه، اول «جاءَ بِالصِّدْقِ وَ صَدَّقَ بِهِ» لازم است، سپس باید توسل و التماس کرد که اهل بیت(ع) آیات را به قلبت بفهمانند، سپس باید تدبر کرد، یعنی تطبیق راه‌های زندگی با آیات/  تعلیم و تربیت اسلامی، از کودکی فرزندان ما را آیه‌شناس می‌کند  

صابره: گزارش جلسه 77 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  کسی که به حکمت دسترسی پیدا کند، می‌تواند راهبردها و راههای نجات و نظام‌ها را کشف کند و در عرصه‌های گوناگون زندگی به اجرا بگذارد / دانش به معنای کسب اطلاعات و موضوعش قوانین داخل در خلقت است اما علم بر مبنای قرآن، نور است و موضوعش قوانین حاکم بر هستی است/ ابزار کسب علم  در قلب است و ابزار کسب دانش در ذهن است / قرائت و تلاوت قرآن، مقدمه است، نهایت آن، تدبر و سپس تمسک است /  علم، نور و بصیرت است و کسی که به این علم مسلط شود، چشم قلب او بصیر و بینا می‌شود /  مراحل تبدیل دانش به نور و بصیرت

صابره: گزارش جلسه 76 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  راه های نفوذ شیطان یا ملائکه در قلب انسان /  باید تلاوت کردن قرآن، با تدبر و تمسک همراه باشد و اگر اینگونه نباشیم بر قلب مهر و قفل می‌زنند /  عقل ملکوتی با آیات جمال و جلال و حقایق سر و کار دارد و حوزه فعالیتش در قلب است، اما عقل حسی، امور زندگی دنیا را بر عهده دارد و حوزه فعالیتش (ذهن) در مغز است / در نظام  فعلی تعلیم و تربیت، آموزش به معنای انتقال معلومات به ذهن است و پرورش به معنای شخصیت‌سازی ظاهری است اما در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، تعلیم به معنی انتقال معلومات به قلب و باطن انسان است و تربیت، تزکیه و ادب شخصیت سازی درونی می‌کند

صابره: گزارش جلسه 75 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  مدرسه‌ای اسلامی است که بتواند ودایع وجودی دختر و پسر را با توجه به تفاوت مأموریت‌هایشان رشد دهد/ همۀ حرف و آرزوی فمینیسم این است که زن باید مثل مرد تربیت شود! /   مأموریت مرد «قوامون علی النساء» است، یعنی باید قیام دائم کند برای اینکه امنیت ایجاد کند و زیرساخت‌های آرامش و رشد استعدادهای انسانی را در خانواده فراهم کند/ «قوامون» به معنی زورگو نیست، به این معنی است که مرد باید زیر بار برود و چرخ زیرین آسیاب باشد/ بهشت زیر پای مادران است، یعنی بالاترین افق‌های آگاهی و تربیتی زیر پای زنان است/ آموزش و پرورش یکی است نه دوتا/ آموزش، مثل دانه‌های آجر یک ساختمان است و پرورش، مهندسی معماری و نمای کلی ساختمان را نشان می‌دهد/  آموزش، سلول‌های پرورش است 

صابره: گزارش جلسه 74 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  نظر اسلام در مورد زن این است که اگر زنی بخواهد وکیل، دکتر، خلبان، راننده یا کشاورز شود مانعی ندارد، اما این‌ها مأموریت خلقت او نیست/  حقوق زن وقتی تأمین می‌شود که استعدادهایی که از جانب حقتعالی به عنوان ودایع الهی در وجود زن قرار گرفته توسط دولت اسلامی شکوفا شود/ مأموریت زن ایجاد آرامش است نه آسایش / از مأموریت‌های قرآنی زنان: 1- واسطه فیض خداوند به عنوان «عَلَمَهُ البَیان» و چشمه سخن داشتن، 2- آرامش در خانواده، 3- مادر شدن و 4- بهشتی کردن فرزندان است / فمینیسم  می‌گوید: باید حقوق زنان را از مردان بگیریم / در غرب مبنای حقوقی زن، مبنای یک غلام و برده است