جزوات
صابره: متن كامل مقاله «تقابل نظام تعلیم و تربیت غرب و اسلام در مبحث ذهن و قلب» كه در هشتمين همايش "بسوي راهبردهاي قرآني در مديريت و تربيت اسلامي" ارائه گرديد

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صابره، در هشتمين همايش "بسوي راهبردهاي قرآني در مديريت و تربيت اسلامي" كه با حضور دانش پژوهان دوره تربيت استاد و اعضاي انجمن نظام شناسي قرآني و اساتيد محترم در روز پنجشنبه 29 خرداد 93 در كانون تربيتي شهيد مفتح برگزار گرديد، خانم مافي از اعضاي موسسه صابره(س)، مقاله ذيل را به صورت چندرسانه اي ارائه نمودند. در ادامه متن كامل مقاله جهت اطلاع علاقمندان ارائه مي گردد:

صابره: آشنايي با مفهوم نظام شناسي در 21 گام

صابره: آشنايي با مفهوم نظام شناسي در 21 گام/ تصوير 21 بنر كه در هشتمين همايش بسوي راهبردهاي قرآني در مديريت و تربيت اسلامي در معرض بازديد شركت‌كنندگان در همايش قرار گرفت

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صابره، تصاوير مربوط به 21 گام براي آشنايي با مفهوم نظام شناسي كه در قالب بنر در  هشتمين همايش "بسوي راهبردهاي قرآني در مديريت و تربيت اسلامي" (روز پنجشنبه 29 خرداد 93 ) در معرض ديد شركت‌كنندگان قرار گرفته بود، براي اطلاع مخاطبان محترم ارائه مي‌شود:

صابره: پیام شفاهی حضرت امام خامنه‌اي به تشكل‌های دانشجويی انقلابی و تأكيد معظم‌له به شناسايي نظام سلطه با تمامي ابعاد و لايه‌هاي آن

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صابره، متن كامل پيام حضرت امام خامنه‌اي به تشكل‌های دانشجويی انقلابی، به نقل از پايگاه اطلاع رساني Khamenei.irدرج مي‌گردد:

صابره: متن كامل مقاله «نگاهی راهبردی به مسأله‌ی اشتغال زنان؛ در نظام مبتنی بر عقل ملکوتی» كه در هفتمين همايش "بسوي راهبردهاي قرآني در مديريت و تربيت اسلامي" ارائه گرديد

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صابره، در جشن عيد غدير و هفتمين همايش "بسوي راهبردهاي قرآني در مديريت و تربيت اسلامي" كه با حضور دانش پژوهان دوره تربيت استاد و اعضاي انجمن نظام شناسي قرآني و اساتيد محترم در روز پنجشنبه 9 آبان 92 در كانون تربيتي شهيد مفتح برگزار گرديد، خانم فاطمه خواجه پيري از دانش پژوهان دوره "تربيت استاد در مديريت و تربيت قرآني"، مقاله ذيل را به صورت چندرسانه اي ارائه نمودند كه با تشويق و استقبال حاضرين همراه شد و در پايان همايش هم تقدير ويژه اي از ايشان توسط مدير دوره جناب آقاي محمدي به عمل آمد. در ادامه متن كامل مقاله جهت اطلاع علاقمندان ارائه مي گردد:

صابره: متن كامل كليات عناوين دوره آموزشي نظام شناسي

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني صابره، در اولين جلسه دوره آموزشي "نظام شناسي"، استاد زاهدي به تشريح كليات عناوين دوره آموزشي نظام شناسي پرداختند. در ادامه، متن كامل اين كليات، براي اطلاع دانش پژوهان و اعضاي انجمن نظام شناسي قرآني و ساير علاقمندان درج مي‌گردد:

مقام معظم رهبري: خداوند متعال جنس زن را به گونه ای خلق كرده است كه برخی امور عاطفی، تربیتی و حتی مدیریتی در خانه، فقط با ظرافت روحیه زنان، قابل انجام است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني صابره، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه 92.2.21 در دیدار صدها نفر از بانوان برجسته و فعال در بخشهای دانشگاهی، حوزوی، مسائل خانواده و زنان، دستگاههای اجرایی، فعالیتهای قرآنی، رسانه و سازمانهای مردم نهاد، با تأكید بر لزوم طرح گفتمان اسلامی در مورد زن بصورت تهاجمی و طلبكارانه در عرصه بین المللی، «تقویت نهاد خانواده» و «احترام و تكریم زن در محیط خانه» را دو نیاز مهم و فوری جامعه دانستند...

مقام معظم رهبري: سند تحول باید جامعه را به سبك زندگی اسلامی پیش ببرد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني صابره، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه 92.2.18 در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر كشور، آموزش و پرورش را یك دستگاه بسیار مهم و اساسی و زیر ساخت اصلی برای شكل گیری جامعه ای پیشرفته و برخوردار از خصلت های والای انسانی و سبك زندگی اسلامی دانستند و تأكید كردند: ادامه مسیر پرشتاب پیشرفت كشور در ابعاد مختلف نیازمند حركت جهشی و خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و آموزش و پرورش در این عرصه قطعاً نقش آفرین است.

ابلاغ سیاستهای كلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش توسط مقام معظم رهبري

به گزارش پايگاه اطلاع رساني صابره، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یك اصل 110 قانون اساسی سیاستهای كلی"ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش كشور" را كه پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ كردند.

با توجه به اينكه ابلاغ اين سياستها توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان مبيّنات بحثهاي ارائه شده در دوره "تربيت استاد در مديريت و تربيت قرآني" در موضوع نقد سند ملي آموزش و پرورش (تحول بنيادين) مي‌باشد، لذا متن كامل اين سياستها جهت ملاحظه دانش پژوهان دوره و ساير علاقمندان، ارائه مي گردد.

صابره: "نظریه‌ قرآنی در باره‌ اتحاد مدیریت و تعلیم و تربیت" به قلم استاد زاهدي

الله و لیّ         ا لذین آمنوا          یخرجهم من الظلمات الی النور(1)

  مدیریت      تربیت شده‌ها        برنامه‌ی مدیریت و تعلیم و تربیت

مدیریت، نرم افزار خاصی است که آشنایی هرچه بیشتر با آن توانایی افراد را در هدایت مجموعه بسوی اهداف تعیین شده بیشتر می‌کند. مدیریت نرم افزار خاصی است که تمامی شئون حیات انسانی به آن نیازمند می‌باشد. حتی اداره‌ی خوب و ثمر بخش در امور مشخص نیز مدیریت صحیح نیاز دارد. لذا امری از امور حیات انسانی نیست که مدیریت در آن لازم نباشد، یا تأثیر مثبت یا منفی نداشته باشد. بنابر این مدیریت در امور حیات انسانی و شئون مختلف آن بدست هر جریانی و هر اندیشه‌ای بیفتد، تمامی امور شئون حیات و جامعه‌ی انسانی در جهت اهدافی حرکت می‌کند که مدیریت در آن جریان تعیین کرده باشد. از نگاه قرآن کریم و روایات شریفه، مدیریت و تعلیم و تربیت لزوماً باید متحد باشد و در یک شخصیت جمع شود.

"نظام سازی بر اساس قرآن، گمگشته‎ جوامع اسلامی" به قلم استاد زاهدي

تمام اسلام دارای نظام است[1]. نمازش دارای نظام است[2]، قرآنش دارای نظام است[3]، جهادش دارای نظام است، حجّش دارای نظام است، زکاتش دارای نظام است. نبوّتش دارای نظام است[4]، قیامتش دارای نظام است[5]، رسیدگی به اعمالش دارای نظام است[6]، توحیدش دارای نظام است[7]، عدلش دارای نظام است[8]، امامتش دارای نظام است، امّتش دارای نظام است، قضاوتش دارای نظام است، سیاستش دارای نظام است، تربیتش دارای نظام است ، عرفان و معرفتش دارای نظام است ، فلسفه ‎اش دارای نظام است ، باطنش و توجّهش به باطن نیز دارای نظام است ، ولایتش دارای نظام است، جماعتش دارای نظام است ، ملکوتش دارای نظام است ، اعتقاداتش دارای نظام است ، ناسوتش دارای نظام است.