گزارش کلاس ها و برنامه ها
گزارش جلسه 189 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامه‌های تربیتی از آن/ هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظه‌ای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود می‌کند! /تربیت ملکوتی به وسیله قلب صورت می‌گیرد. باید روی قلب کار کرد/ ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است/ چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب/ تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمی‌شود!ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است/اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء می‌شود و او هم درک می‌کند/باید قلب بچه‌ها و مادران و پدران را فعال کنیم/امیال از عمیق‌ترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع می‌شود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشه‌کن کردن میل‌ها/ مدرسه‌ای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد/پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم!

گزارش جلسه 188 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: انتقاد از مراسم مبتذل رقص در شهرداری به مناسب روز مادر/امروز خانه حضرت زهرا(س)، فرهنگ حضرت زهراست که دارند آن را به آتش می کشند/ضرورت محور قراردادن معرفت فاطمی در رفتارهای خود و آموزش آن به جوانان/دعای علقمه ضمانت اجرای زیارت عاشوراست که از معصوم نقل شده است/درس‌های روز ولادت حضرت زهرا: توسل به ایشان برای نجات و لعنت بر دشمنان فرهنگ حضرت زهرا(س)

گزارش جلسه ۱۸۷ دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: اثبات وجوداشتن علم اسلامی و ضرورت اسلامی کردن علوم با استناد به آیات و روایات/ اسلام دارای تعلیم و تربیت و اخلاق و نظام است/ روانشناسی اسلامی، عجیب‌ترین عضو در انسان را قلب می‌داند که شناخت و معرفت مربوط به آن است اما روانشناسان غربی می گویند: عجیب‌ترین عضو مغز است/ علم اسلامی محکم و یقینی است اما محور علم غربی نظریه‌های قابل رد شدن است/ تمام توجه قرآن به حق و حقیقت است و هرچه غیرحقیقت باشد را باطل می‌داند اما تقسیم‌بندی حق و باطل در علوم غربی وجود ندارد/ اگر علم دانشگاه‌ها فقط متکی به واقعیات و حسّیات نباشد و حقایق آنها را مدیریت کند، آنگاه اسلامی می‌شود/ شاخص‌های اسلامی کردن: نظامات و حقیقت‌شناسی/ برای رسیدن به حق و حقیقت باید سراغ کیفیت برویم نه کمیت.

گزارش جلسه 186 دوره آموزشی نظام شناسی

سه ماموریت مهم حضرت زهرا(س) درباره نظام مدیریت جامعه؛ماموریت اول: "دفاع از عدالت"ماموریت دوم: "دفاع از ولایت"ماموریت سوم: "دفاع از عصمت و امامت"فلسفه تاسیس کلاسهای نظام شناسی، شناخت نظامات دشمن و استخراج نظامات قرآنی در برابر آنهاست.

گزارش جلسه 185 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: حضرت زهرا(س) فدا شدند تا ما معارفی را یاد گرفته و اثراتی از آموزش و تربیت آن حضرت را در جامعه و خانواده ببینیم/ ایام فاطمیه یک حرم زمانی و ملکوتی اهل بیت علیهم السلام برای اهل تقوا است

گزارش همایش و نشست مجلۀ حضوری «صراط حمید»

«هُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَ هُدُوا إِلى‏ صِراطِ الْحَميدِ»

 

مجلۀ حضوری «صراط حمید»، طبق برنامه ساعت 8 و 30 دقیقه روز پنجشنبه سوم اسفندماه سال 1396 در دفتر مرکزی مؤسسه صابره سلام الله علیها آغاز شد. آغازگر این برنامه پخش نماهنگی با موضوع ضرورت نظام‌شناسی و تقابل نظامات اسلام و کفر بود که با تدبر در سورۀ مبارکۀ کافرون و بر اساس مباحث مطرح شده در انجمن نظام‌شناسی صابره آماده شده بود.

گزارش جلسه 184 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: انسان چگونه در عالم دنیا، با وجود محدودیت های جسمانی، هوای نفس، تلاش شیطان، کوتاه بودن عمر و... می تواند نجات یابد؟... همانطور که در جلسات قبل توضیح داده شد، بعد از امتحان الهی و شکست آدم و هبوط از بهشت قرب، انسان وارد عالم دنیا و ناسوت می‌شود. عالم ناسوت اسم های متعددی دارد؛ مانند: عالم ملک، عالم حس یا حواس، عالم اجسام، عالم اعراض، عالم دنیا، عالم واقع و... .

گزارش جلسه 183 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: با توجه به اینکه مدفن مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها مخفی است، چگونه باید ایشان را زیارت کنیم؟پنهان بودن قبر مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها طبق سفارش خودشان بوده، این نشان می دهد که طبق برنامه ای بوده. این کار به سخت دل ترین افراد هم درس می آموزد که چرا حضرت زهرا سلام الله علیها در این غیبت مطلق به سر می برند؟

گزارش جلسه 182 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: ریشه اصلی اغتشاشات، نظام سرمایه داری غربی و عدم توجه به فرامین اقتصاد مقاومتی است/ لزوم تدبر در قرآن برای شناخت نظامات غربی/ سه پیش شرط برای شرکت در لشکر امام زمان (عج) بر اساس زیارت عاشورا

گزارش جلسه 181 دوره آموزشی نظام شناسی

تفاوت روش موسسه قرآن و عترت صابره(س) با مدارس و دانشگاههای اسلامی چیست؟انسان وضعیت های مختلفی دارد، پسر، دختر، پیر، جوان، فقیر، غنی، بیمار، سالم، کارگر، کاسب، معلم، استاد، وزیر، دکتر، مهندس، مدیرکل و... .قرآن مجید، تربیتی پایدار دارد که برای تمام این حالات برنامه دارد، باید در هر مرکز فرهنگی که هستیم تربیت پایدار را سامان بدهیم. تربیت پایدار، انسان مذهبی و مومن را برای تمام حالات آماده می کند.