گزارش کلاس ها و برنامه ها
گزارش جلسه 195 دوره آموزشی نظام شناسی

پیشینه انسان در تعلیم و تربیت غرب میمون است اما آیات قرآن پیشینه انسان را در ملکوت و بعد از آن خلیفه الله و... می‌داند/ پیشینه انسان حقیقتی دارد که در عرش است/ نماز چیزی است که ما را از هر فسادی دور می‌کند، ما را به عالم عشق و محبت می‌برد/ ماه مبارک رمضان کارت دعوت برای ورود به نشئه عالم ذر، یعنی همان عالمی که قبلاََ خدا نشان داد، می‌باشد/ روزه‌ای که زبان و قلب چشم و گوش و حسادت و تکبر آدم را مهار نکند، اصلاََ روزه نیست، فقط گرسنگی است/ علی علیه‌السلام ذکر الله است، اگر ما در این ماه مبارک عاشق امام علی شدیم، از شدت عشق شب‌های احیاء خوابمان نمی‌برد و با عشق حضرت علی سر می‌کنیم/ "انا مدینه العلم و علی بابها" یعنی باب و راهِ تمام معرفت و نور و تمام عظمت و تمام زیبایی‌ها و تمام آیات جمال و جلال، امام علی علیه‌السلام است/ یکی از سوالاتی که در قیامت می‌شود این است که با این نعمت قلب و نعمت ماه مبارک و میهمانی خدا و نعمت ولایت چه کرده‌ایم؟

گزارش جلسه 194 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: تمام مربیان از پدر و مادر و معلم و... باید نقشه جامعی داشته باشند، تا از روی آن انسان را تربیت کنند/هر مربی از ابتدای خلقت انسان تا هدف و نهایت خلقت انسان را به عنوان راه و برنامه باید بداند/ همگی باید خودمان را در ادبستان تعلیم و تربیت اسلامی حاضر و ناظر ببینیم و برنامه‌های خودمان را به عنوان مربی از قرآن بگیریم/ رهبر کفر و فرعون زمان در حال نعره کشیدن است: من ایران را نابود می‌کنم، ایران را از بین می‌برم، ولی فقیه فریاد می‌زند: غلط می‌کنی!/ این کلمه مانند لعنت است. لعنت از اذکار ماثوره است، در قرآن و روایات و زیارت عاشورا لعنت جزء اذکار مقبوله است/ لعنت اعلان جنگ و اظهار تنفر از دشمنان قرآن و اسلام است/ "تو غلط می کنی" یک متن قرآنی و اسلامی است/ این جمله در هر زبانی من جمله زبان هنر یا زبان سیاست یا زبان اقتصاد یا زبان صنعت یا زبان تجارت یا زبان بانکداری ترجمه متفاوتی دارد/ هر یک از این موسسات و وزارتخانه‌ها باید این جمله‌ی "ترامپ تو غلط می‌کنی" را ترجمه کارشناسی کنند

گزارش جلسه 193 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: از دست و زبان یک شیعه، معرفت و هدایت باید صادر شود/ نیمه شعبان روز انقلاب مهدی (عج) و تجلی دوباره اسلام است/از بزرگترین اعمال عبادی بیدار کردن مردم است/ ادامه مبحث خلقت حضرت آدم و مراحلی که در مسیر خلقت طی کرده‌اند از نگاه نظام تربیتی اسلام/ نزدیک شدن به شجره عصیان موجب شد که نیازهای زیستی و طبیعی انسان، تبدیل به صفات سرکش و عصیانگر شوند/ هبوط یعنی تبدیل نیازهای طبیعی و غریزی و زیستی به صفات سرکش/ کلمات خدا یعنی وجود مقدس اهل بیت (علیهم الصلاه و السلام) و القاء آن کلمات یعنی هدایت شدن از درون و بیرون بوسیله اهل بیت (علیهم السلام)/ هدایت درون یعنی حق تعالی فطرت انسان را برای کمک انسان به سوی هدایت مامور می‌کند/ آنچه که در بیرون است، وحی و نبوت و امامت است، و آنچه که در درون است، اسمش فطرت است/ خلقت انسان از عالم بسیار دوری شروع شده، عالم مشیت، عالم اسماء، عالم ذر، بعد از آن بهشت قرب، بعد فطرت /خلقت انسان با حیوانات متفاوت است، ریشه و اصل ما از حیوانات نیست/ انسان با خودش معارف عظیمی را حمل می‌کند و پیش‌نیازهای عظیمی را دیده تا رشد کند. تا انسان این پیش‌نیازها را نداند و نبیند، تربیت برای او بی تاثیر است...

گزارش جلسه 192 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: بر پیشانی ماه مبارک شعبان، صلوات شعبانیه نوشته شده است/ صلوات تنها یک ذکر نیست، یک کلید و شماره رمز است، باید با این شماره رمز وارد شعبان شویم/ماه شعبان ماه اهل بیت(ع) است و فرزندان حضرت زهرا (س) در این ماه به دنیا می‌آیند/یک ارتباط طبیعی و ملکوتی و باطنی بین قلب شیعه و ماه شعبان وجود دارد/اهل بیت این دنیا را با آخرت معامله کردند. همه جای این دنیا برایشان زشت بود/اگر عاشق دنیا هستی، بدان از جنس همان دشمنان اهل بیت هستی! ولی عاقل، دنیا را به صورت کالایی می‌بیند که باید با آن جنس آخرتی و ملکوتی بخرد/ماه شعبان ماه معامله با خداست، عوارض عبور آنهم صلوات بر محمد و آل محمد است/مراسمات این ماه را به شیرینی خوردن محدود نکنیم، شیرینی حقیقی، تبلیغات و تبریکات معرفتی است تا یک چیزی مردم یاد بگیرند/ آیه ۲۸ سوره کهف، آیه عرفان و معرفت است، شروع توسل است، به این روشنی دستور می‌دهد: تمام وجودت را بچسبان به آن کسانی که دائم چشمشان به جمال ماست/زندگی و حیات شیعه به محبت‌ها و عشق‌ها به محمد و آل محمد علیهم السلام بستگی دارد/شیعه باید با عشق و نور حضرت مهدی(عج) زندگی کند.

گزارش جلسه 191 دوره آموزشی نظام شناسی

طبق آیه‌ی «وَلِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ فَادْعُوهُ بِها» یعنی جهت‌گیری تمام امور و شؤون ما (فردی، خانوادگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی، حکومتی و مدیریتی) باید متوجه مفهوم والای «وَلِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏» باشد/ دستگاهی که قدرت فهم ملکوتی را دارد "قلب" است. قلب یعنی باطن انسان. اگر باطن ما نورانی شد و چشم و گوشش باز شد، با آن قدرت می‌توانیم حقایق را درک کنیم / بعثت یعنی ارتباط ملکوت با عالم ارض و مُلک و ناسوت و اجسام و ماده. بعثت یعنی ارتباط حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) با ملکوت / روز مبعث را به عنوان روز معرفت نام‌گذاری می‌کنم. روزی که در این عالم پرده ها را کنار می‌زنند و اخبار نهان را به ما نشان می‌دهند / سیر تحولاتی که برای خلقت حضرت آدم (ع) محقق شد، مبانی تمام برنامه‌های پرورشی و تربیتی قرآن را تشکیل می‌دهد / نشانه‌های زیادی وجود دارد که بهشت قرب یک نرم‌افزار و اتفاق معنوی است و جسمانی نیست.

گزارش جلسه 190 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی "تربیت، متعلق به ادیان نیست و مربوط به ارسطو است!" / یقیناََ هدف دین، تربیت است، این همه پیغمبر و ائمه برای تربیت انسان آمده و هدف تربیتی داشته‌اند/ بر اساس قرآن، تربیت قبل از ارسطو و از هنگام خلقت آدم بوده است/ انکار تربیت در اسلام، انکار خدا و انکار آیات و روایات، انکار ولایت و امامت است/ پاسخ به یک سوال: "آیا بهشت قرب که حضرت آدم و حوا از آن هبوط کردند، در زمین بوده؟"/ حضرت آدم و حوا با وجود ملکوتی نمی‌توانند در زمین باشند، بهشتی که آنها در آن بودند در همین زمین بوده اما نه به صورت سخت افزاری، بلکه به صورت نرم افزاری، شبیه روح/ تعلیم و تربیت اسلامی به ما می‌آموزد که چگونه دچار هبوط نشویم، و چگونه مراقب باشیم تا عصمت و پاکی خود را حفظ کنیم/ بهشت قرب زوال پذیر بود ولی در بهشت خلد نه زوالی و نه هبوطی هست.

گزارش جلسه 189 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامه‌های تربیتی از آن/ هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظه‌ای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود می‌کند! /تربیت ملکوتی به وسیله قلب صورت می‌گیرد. باید روی قلب کار کرد/ ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است/ چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب/ تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمی‌شود!ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است/اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء می‌شود و او هم درک می‌کند/باید قلب بچه‌ها و مادران و پدران را فعال کنیم/امیال از عمیق‌ترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع می‌شود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشه‌کن کردن میل‌ها/ مدرسه‌ای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد/پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم!

گزارش جلسه 188 دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: انتقاد از مراسم مبتذل رقص در شهرداری به مناسب روز مادر/امروز خانه حضرت زهرا(س)، فرهنگ حضرت زهراست که دارند آن را به آتش می کشند/ضرورت محور قراردادن معرفت فاطمی در رفتارهای خود و آموزش آن به جوانان/دعای علقمه ضمانت اجرای زیارت عاشوراست که از معصوم نقل شده است/درس‌های روز ولادت حضرت زهرا: توسل به ایشان برای نجات و لعنت بر دشمنان فرهنگ حضرت زهرا(س)

گزارش جلسه ۱۸۷ دوره آموزشی نظام شناسی

استاد زاهدی: اثبات وجوداشتن علم اسلامی و ضرورت اسلامی کردن علوم با استناد به آیات و روایات/ اسلام دارای تعلیم و تربیت و اخلاق و نظام است/ روانشناسی اسلامی، عجیب‌ترین عضو در انسان را قلب می‌داند که شناخت و معرفت مربوط به آن است اما روانشناسان غربی می گویند: عجیب‌ترین عضو مغز است/ علم اسلامی محکم و یقینی است اما محور علم غربی نظریه‌های قابل رد شدن است/ تمام توجه قرآن به حق و حقیقت است و هرچه غیرحقیقت باشد را باطل می‌داند اما تقسیم‌بندی حق و باطل در علوم غربی وجود ندارد/ اگر علم دانشگاه‌ها فقط متکی به واقعیات و حسّیات نباشد و حقایق آنها را مدیریت کند، آنگاه اسلامی می‌شود/ شاخص‌های اسلامی کردن: نظامات و حقیقت‌شناسی/ برای رسیدن به حق و حقیقت باید سراغ کیفیت برویم نه کمیت.

گزارش جلسه 186 دوره آموزشی نظام شناسی

سه ماموریت مهم حضرت زهرا(س) درباره نظام مدیریت جامعه؛ماموریت اول: "دفاع از عدالت"ماموریت دوم: "دفاع از ولایت"ماموریت سوم: "دفاع از عصمت و امامت"فلسفه تاسیس کلاسهای نظام شناسی، شناخت نظامات دشمن و استخراج نظامات قرآنی در برابر آنهاست.