اخبار مؤسسه
صابره: گزارش جلسه 105 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه 105 نظام‌شناسي/  استاد زاهدی:  اصل انتخابات در اسلام، دموکراسی غربی نیست، بلکه با انتخابات می‌خواهیم انسانهایی را به عنوان واسطه فیض حق انتخاب کنیم تا عمل به قرآن و امر حق در زمینه خروج از ظلمات به سوی نور، محقّق شود/ انتخابات یک عمل قرآنی و تحقق اراده الهی برای نجات مستضعفان و مدیریت انسان‌های صالح بر کشور و عالم و جهان است/ اگر قانونی در مجلس تصویب شود که مادران به حقوقشان برسند، دیگر این همه مشکل بی حجابی و بدحجابی در جامعه نخواهد بود/ حق زن، مقایسه او با مرد و راننده کامیون شدن او نیست، حق زن این است که به زحمات او در فرزندآوری و تربیت فرزند، مدرک و حقوق و مزایا و بازنشستگی و بیمه و... تعلق گیرد تا فرهنگ جامعه بالا برود و بی ناموسی کم شود و تربیت فرزندان جامعه، ارتقاء یابد/ شرک در عبادت، مربوط به شریک قائل شدن برای خالق هستی است/ شرک در مدیریت و طاعت (ربوبیت) یعنی مطیع دشمن و ظالم شدن و اینکه حکم خدا را جایگزین حکم دیگران کند

صابره: گزارش جلسه  102 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه  102 نظام‌شناسي/  استاد زاهدی:  مهمترین ضربه به اسلام، جدایی دین از سیاست یا اسلامیت از جمهوریت بوده است/ شرک یعنی عصیان در برابر دستورات جمعی و مشرک یعنی مسلمانانی که جامعه را در یک انحراف خطرناک، مشترک می‌کنند / قطعنامه خدا در برابر شرک، سوره کافرون است و تمام گناهانی که نفوذ دشمن در فرهنگ عمومی را جا بیاندازد، بر خلاف قطعنامه خداست/ ظلم عظیم، ظلمی است که نظام اسلامی را از هم بپاشاند و امّت را به سوی نظام کفر متمایل کند/ همه همت ائمه اطهار(ع) این بود که نظامات اسلامی تأسیس شود و تمام زور شیطان این است که این نظامات متلاشی شود/ جامعه شناسی اسلامی از «امیرالمؤمنین» و «اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ» و از جمع ایمانی شروع می‌شود  

صابره: گزارش جلسه  101 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه  101 نظام‌شناسي/  استاد زاهدی:  کار ولی فقیه، مراقبت از احکام جمعی و دین است، لذا کسی که با ولی فقیه مخالفت می‌کند، مشرک است، چون نمی‌گذارد احکام جمعی اسلام و ولایتِ ولیّ حق، محقّق شود و جامعه اسلامی از ظلمات به سوی نور برود/ شرک، یک گناه فردی نیست، گناهی است که دین را ویروس دار و متلاشی کرده وهمه امّت را گرفتار و همه دستاوردها را از بین می‌برد/ احکام جمعی مأموریت دارد که ولایت خدا را محقّق کند، اگر«يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ» رخ داد، یعنی ولایت خدا محقّق شده است/ باید زحمت کشید و افراد اصلح را پیدا کرد و به دیگران معرفی نمود تا انسان‌های آلوده و آنهایی که به ما و دین ما رحم نمی‌کنند، بر ما حاکم نشوند، برای ما واجب است که اصلح را پیدا کنیم، سیاست ما عین دیانت ماست، یعنی همین

صابره: گزارش جلسه 96 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه 96 نظام‌شناسي/  استاد زاهدی:  در فرصت اربعین حسینی و راهپیمایی باشکوه آن، باید فرهنگ اسلام ناب را در برابر فرهنگ اسلام متظاهر و دنیاپرست، زنده کرد و ترویج نمود/ با ابزارهای مختلف از ماهواره و فضای مجازی تا روزنامه ها و رسانه ها و تبلیغات، سعی دارند تا اسلامی را معرفی کنند که مورد پسند جهان کفر و سکولار و مورد پسند و تایید نظام سلطه باشد/  دلیل دشمنی و مبارزه معاویه با اهل بیت علیهم السلام و ادامه راه معاویه توسط سایر خلفای بنی امیه و بنی عباس، دنیاخواهی و دنیاپرستی آنها بوده است

جمعه 29 آبان 94

صابره: استاد زاهدی:  آن یک قطره اشکی بر امام حسین(ع)، دنیا و آخرت ما را نجات می دهد که با نور ایمان و یقین و با نور تدبر و تمسک ضدعفونی شده باشد/  صراط مستقیم، همین چشمه اشک است که شیطان در پای آن نشسته / کار زیارت عاشورا این است که دردهایی که از سینه معصوم به وسیله آن، خارج می شود را وارد سینه ما کند

صابره: گزارش جلسه 89 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه 89 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  معرفت، اکسیری است که برای تمامی عبادات، اعمال، مناسک، مناجات، طاعات، احکام و برنامه‌ها و تمامی تعلیم و تربیت، سیاست، دیانت و... لازم است و اگر در همه اینها معرفت نباشد، موجب نابودی و تباهی تمامی اعمال، مبارزات، اجتهاد، مناسک، عرفان و... می‌شود / معرفت، حقیقت هر عمل است که در ملکوت است / مدرسه اسلامی باید بر مبنای چهار محورِ آموزش قرآنی(یقینیات، حقایق، ملکات و فضائل اخلاقی، آیات جمال و جلال) و دو محورِ پرورش قرآنی(تأثیرگذاری روی شخصیت، شکوفایی استعدادها) تأسیس شود و عمل کند

صابره: تصاویر و متن کامل سخنرانی مرحوم آیت الله العظمی خزعلی در مؤسسه فرهنگی صابره در سال 1389

صابره: تصاویر و متن کامل سخنرانی مرحوم آیت الله العظمی خزعلی در مؤسسه فرهنگی صابره در سال 1389: هدف از خلقت انسان، وصول به کمال لایتناهی در جوار قرب الهی/ توصیه‌‌های چهارگانه به دانش‌پژوهان موسسه صابره/ خطالب کردن آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان مطهری دوم و لزوم مراجعه محققین به کتابهای ایشان

صابره: گزارش جلسه 84 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه 84 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  معرفی ارکان ششگانه تعلیم و تربیت: تعلیم قرآنی شامل چهار محور یقینیات، حقیقت‌طلبی، ارزش‌ها و آیات جمال و جلال است و تربیت شامل دو محور استعدادها و شخصیت است / محور همه آموزش‌ها باید یقینیات باشد/ یقین مثل آب حیات است اما در هیچ دانشگاهی از یقین حرف زده نمی‌شود / باید بچه‌ها را به گونه‌ای تربیت کنیم که واقعیت را بشناسند ولی از آن عبور کنند و به حقیقتِ آن برسند

صابره: گزارش جلسه 83 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه 83 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  نظام تعلیم و تربیت، نظام مادر است و اصل و بستر همه نظام‌هاست/  برای اینکه تربیت قرآنی شامل حال ما شود، باید از واقعیات عبور کرده و به حقایقِ این واقعیت‌ها دست پیدا کنیم/ معرفت برای عبادت، مانند روح  برای جسم است، اگر معرفت نباشد، مناسک ذره‌ای ارزش ندارند / بزرگترین عیب، این است که شیطان همه را بسوی واقعیات سوق می‌دهد و ما به دنبال حقیقت‌شناسی نباشیم

صابره: گزارش جلسه 82 نظام‌شناسي

صابره: گزارش جلسه 82 نظام‌شناسي/ استاد زاهدي:  برای اینکه انسان به حکمت و نور و بصیرت برسد و راهبردها را کشف کند، راهش حقیقت‌فهمی است/ صورت و ظاهر تمام این عالم، واقعیات است، قرآن دستور داده باید از این واقعیات عبور کنید تا به حقیقتِ برسید و به ملکوت اشیاء دست پیدا ‌کنید / هوای نفس، میل به واقعیات است مانند شهوات، هوای نفس مثل داستان غول چراغ جادو است، تا زمانی که دربند است و در چراغ، در خدمت تو و اسیر توست، اما زمانی که رها شود طغیان می‌کند/ اگر مدرسه اسلامی، حقیقت‌بین نباشد، با افتخار برگزیدگان دو رقمی و تک رقمی کنکور را معرفی می‌کند! آیا حاصل تعلیم و تربیت اسلامی، قبولی در کنکور است؟!/ قرآن می‌فرماید که اگر می‌خواهی بچه‌هایت تربیت شوند، باید آنها را حقیقت‌شناس کنی تا به ملکوت اشیاء برسند و حقیقت اشیاء را بشناسند